• Het Rotterdamse digitale zeevrachtplatform Shypple heeft in een nieuwe financieringsronde 7 miljoen euro opgehaald.
  • Met het platform van de in 2016 opgerichte startup moet de enorme papierwinkel bij het vervoeren van zeevracht worden teruggedrongen.
  • Shypple wil met de nieuwe investeringen overnames doen om versneld te groeien en het platform verder verbeteren.

Het digitale expediteurplatform Shypple heeft in een nieuwe financieringsronde 7 miljoen euro opgehaald. De zelfbenoemde ‘Booking.com van de zeevracht’ wil het geld gebruiken om het platform verder te verbeteren en via overnames de groei te versnellen.

Shypple wil af van enorme de papierwinkel die ontstaat door de communicatie en documentatie bij zeevracht en maakt via zijn webapplicatie de efficiëntste routes en prijzen inzichtelijk. Op het platform kunnen klanten direct verschepingen van hun vrachten boeken en die ook managen.

“De problemen die in de sector ontstonden als gevolg van de coronapandemie – en meer recent in het Suezkanaal – illustreren hoe kwetsbaar de wereldhandel kan zijn, en hoe groot de behoefte is aan realtime inzicht, controle en meer flexibiliteit in de planning”, stelt het bedrijf in een persbericht over het nieuwe groeigeld.

De 7 miljoen euro is opgehaald bij Dutch Founders Fund, Newtown Partners via het Imperial Venture Fund, InnovationQuarter en BOM Brabant Ventures.

“Met dit team van investeerders worden we ondersteund met meer dan alleen financiering”, zegt oprichter en CEO Jarell Habets. “Ook de supply chain expertise en ervaring met internationale expansie die dit team meebrengt maakt dat we erg enthousiast zijn over de toekomst.”

Jarell Habets, oprichter van Shypple. Foto: Shypple
Jarell Habets, oprichter van Shypple. Foto: Shypple

De vrachtvervoersmarkt heeft een waarde van 300 miljard euro. Volgens Shypple wordt het overgrote deel daarvan gemanaged door “een sterk gefragmenteerd en achterhaald systeem dat van Excel-sheets, e-mails, telefoongesprekken, papierwerk en andere foutgevoelige communicatiemiddelen aan elkaar hangt.”

De modernisering van het in 2016 opgerichte Shypple-platform moet leiden tot minder kosten, minder fouten en 30 procent meer efficiëntie. In september 2018 kreeg Shypple al een investering van 1,7 miljoen euro.

[activecampaign form=30]

Lees meer over snelgroeiende startups: